De aangepaste dienstverlening die sinds 16 maart van kracht is, wordt door zowel opdrachtgevers als bezochte medewerkers goed ontvangen. De meeste opdrachtgevers, van groot tot klein, blijven dan ook gebruik maken van onze verzuimbezoeken. In minder dan de helft van de gevallen geven onze verzuimrapporteurs aan dat de bezochte medewerkers verschijnselen hebben die te maken zouden kunnen hebben met het virus. En voor CBZ zeer belangrijk: onze voltallige buitendienst is tot op de dag van vandaag vrij van Corona-achtige klachten. Dat willen we natuurlijk graag zo houden!
Om geen potentiële ziekteverspreider te worden en toch onze dienstverlening te kunnen blijven continueren, gaan we per vandaag nog een stapje verder met onze maatregelen om het risico op besmetting tot een minimum te beperken.
Verzuimgesprek niet meer in huis.
Vanaf heden wordt het verzuimgesprek niet meer in huis van betrokkene gevoerd. Waar mogelijk wordt het gesprek aan de deur gevoerd, op een veilige afstand van minimaal 1,5 meter. In alle andere gevallen vraagt de rapporteur aan de verzuimende medewerker op welk telefoonnummer hij of zij bereikbaar is. Daarop wordt het persoonlijk contact aan de deur beëindigd en het verzuimgesprek direct telefonisch vanuit de geparkeerde auto voortgezet. Om deze aanpassing zo efficiënt mogelijk te kunnen uitvoeren en het persoonlijk contact zo kort mogelijk te houden, verzoeken wij u ons te helpen door in de aanvraag het telefoonnummer van betrokkene alvast te vermelden.
Bezoeken in België en Duitsland opgeschort.
De uitvoering van bezoeken in België en Duitsland is opgeschort. Mede gelet op de verschillende fases waarin de epidemie zich bevindt en steeds wisselende beleidsregels in alle EU lidstaten zal CBZ zich expliciet richten op de Nederlandse adviezen en richtlijnen.
Welke (thuis)werkzaamheden kunt u aanbieden?
Als het gesprek telefonisch vanuit de auto plaatsvindt, zal de rapporteur het verzuimgesprek uitvoeren op de manier zoals u van ons gewend bent. Er wordt een volledig verzuimgesprek gevoerd waarin de medewerker wordt geactiveerd om na te denken over de taken en werkzaamheden die hij of zij nu of in de nabije toekomst zou kunnen uitvoeren. Hierbij gaat het om (aangepaste) werkzaamheden die vanuit huis of binnen de organisatie kunnen worden uitgevoerd. Voor een goede afstemming is het van grote toegevoegde waarde als u op de aanvraag noteert welke taken en (thuis)werkzaamheden u vanuit het bedrijf kunt aanbieden. De verzuimrapporteur neemt dit mee in het gesprek en in de meeste gevallen kan de medewerker dan toch nog een waardevolle bijdrage leveren voor uw organisatie.
Ook de terugkoppeling blijft zoals u van ons gewend bent. Met als enige kanttekening dat we de medewerkers waarmee het gesprek vanuit de auto voeren om mondelinge (i.p.v. schriftelijke) toestemming zullen vragen voor het delen van de rapportage aan de opdrachtgever.
We hopen met deze maatregel ons werk zo goed mogelijk te kunnen blijven uitvoeren in deze bijzondere tijd.
Heeft u vragen? Neem contact op met de klantenservice.