Gelet op de actuele ontwikkelingen en richtlijnen omtrent Covid 19 heeft CBZ besloten om de werkwijze met betrekking tot het uitvoeren van de Verzuimbezoeken per direct aan te passen:
Als uw verzuimende medewerker thuis de deur opent, zal onze verzuimrapporteur allereerst vragen of er sprake is van de aanwezigheid van verschijnselen die bij het virus horen. Vervolgens wordt er een inschatting gemaakt of het gesprek wel of niet in huis plaats kan vinden. Indien onze rapporteur het niet verstandig acht om naar binnen te gaan of indien uw medewerker daar bezwaren tegen heeft, wordt gevraagd op welk telefoonnummer de medewerker bereikbaar is. Daarop wordt het persoonlijk contact aan de deur beëindigd en het verzuimgesprek direct telefonisch vanuit de geparkeerde auto voortgezet. Teneinde deze aanpassing zo efficiënt mogelijk te kunnen uitvoeren en het persoonlijk contact bij potentieel besmettingsgevaar zo kort mogelijk te houden, verzoeken wij u ons te helpen door in de aanvraag het telefoonnummer van betrokkene alvast te vermelden.
Onze verzuimrapporteurs zijn gewend om dagelijks bij zieke medewerkers in huis te komen en zijn vertrouwd met de hygiënevoorschriften omtrent besmettelijke ziektes. U kunt er op rekenen dat hier op dit moment extra zorgvuldig mee omgegaan wordt.
Als het gesprek telefonisch vanuit de auto plaatsvindt, zal de rapporteur het verzuimgesprek uitvoeren op de manier zoals u van ons gewend bent. Er wordt een volledig verzuimgesprek gevoerd waarin de medewerker wordt geactiveerd om na te denken over de taken en werkzaamheden die hij of zij nu of in de nabije toekomst zou kunnen uitvoeren. Hierbij gaat het om (aangepaste) werkzaamheden die vanuit huis of binnen de organisatie kunnen worden uitgevoerd. Voor een goede afstemming is het van grote toegevoegde waarde als u op de aanvraag noteert welke taken en (thuis)werkzaamheden u vanuit het bedrijf kunt aanbieden. De verzuimrapporteur neemt dit mee in het gesprek en in de meeste gevallen kan de medewerker dan toch nog een waardevolle bijdrage leveren voor uw organisatie.
Ook de terugkoppeling blijft zoals u van ons gewend bent. Met als enige kanttekening dat we de medewerkers waarmee het gesprek vanuit de auto voeren om mondelinge (i.p.v. schriftelijke) toestemming zullen vragen voor het delen van de rapportage aan de opdrachtgever.
We hopen met deze kleine aanpassing ons werk zo goed mogelijk te kunnen blijven uitvoeren in deze bijzondere tijd.
Heeft u vragen? neem contact op met de klantenservice.