CBZ levert maatwerk in telefonische dienstverlening om uitval onder studenten te voorkomen.
Wij ondersteunen scholen en gemeenten om snel in contact te komen met (verzuimende) studenten of hun ouders. En snelheid is belangrijk… Hoe langer een student wegblijft, hoe hoger de drempel wordt om weer naar school te gaan.
Bij uitval door verzuim
CBZ voert telefonische verzuimgesprekken met studenten. De selectie van de doelgroep kan plaatsvinden op basis van leeftijd (18+ of 18-), opleiding en (on)geoorloofd verzuim.
■ U bereikt snel een grote groep verzuimende studenten of hun ouders.
■ De kosten per actie zijn laag.
■ Er zijn op één dag meerdere belacties mogelijk om contact te leggen.
■ Bij geen contact kan de actie worden opgevolgd met het versturen van een sms, brief of een verzuimbezoek bij de student thuis.
Bij aanpak ‘uitval overstap VMBO-MBO’
Voorkom dat jongeren die de overstap naar het MBO maken tijdens de zomer uit beeld raken.
CBZ helpt VMBO-scholen, MBO-instellingen en gemeenten een extra stap te zetten om jongeren bij deze overstap binnenboord te houden. Door deze jongeren proactief telefonisch te benaderen, kan worden geïnventariseerd of ze al staan ingeschreven voor een opleiding en of ze ook daadwerkelijk met de opleiding zijn begonnen.
Daarnaast kunnen wij tijdens de eerste maanden van het nieuwe schooljaar inventariseren of de studenten nog achter hun keuze van de opleiding staan.
Bij nulmetingen en telefonische enquêtes
CBZ maakt het effect van uw beleidsaanpassingen meetbaar. Door vooraf de stand van zaken te inventariseren, kan na verloop van tijd met een tweede meting het resultaat van de actie worden vastgesteld. De inventarisatie vindt plaats met behulp van telefonische enquêtes onder studenten, ouders of docenten.
Nieuwsgierig naar onze aanpak?
Neem contact op met Miriam Boonen of Annemijn Onink: tel. (0162) 318 713.